Tootekirjeldus | Isiksuse-psühholoogia homöopaatias
Põhiliste ainete kirjeldus isiksusetüüpide alusel
Philip M. Bailey, M.D.
Selles uues raamatus äratab läbinägelik arst ja homöopaat ellu kõige levinumad homöopaatias eristatavad isiksusetüübid. Kolmekümmet viit tüüpi kirjeldatakse neile iseloomuliku käitumise, peamiste emotsionaalsete kalduvuste, sisemiste konfliktide ning nendega seotud vaimsete probleemide valguses. See raamat on valdkonnast sügavamalt huvitatud homöopaatiaõpilaste ja praktiseerivate homöopaatide jaoks kohustuslik kirjandus ning leiab kindlasti tänulikku vastuvõttu ka homöopaatiliste patsientide ja kõigi tüpoloogilistest kirjeldustest huvitatute seas.
Isiksuse arhetüüpide mõistmine aitab meil paremini tundma õppida iseend, oma perekonda ning inimesi, kellega me iga päev suhtleme.
Autorist
Philip Bailey omandas arstikutse Westminsteri meditsiinikoolis. Ta õppis homöopaatiat Londoni kuninglikus homöopaatiakliinikus ning kreeka homöopaadi George Vithoulkase juures. Bailey õppis kolm kuud Esaleni instituudis gestaltteraapiat ning tal on isiklikke kogemusi Jungi, primaal- ja hingamisteraapiaga. Dr Bailey töötab Austraalias Perthis arsti ja homöopaadina ning peab sageli homöopaatiateemalisi loenguid.
“Philip Bailey teos homöopaatilistest isiksusetüüpidest on kirjutatud väga kaasahaaravas stiilis ja lugemisnaudingut pakkuvas tunnetuslikus keeles. Rikkalikud näited ja autori isiklikud kogemused põhjaliku ainekäsitluse taustal aitavad lugejal jõuda sügavuti nii homöopaatia olemuse juurde kui ka isikliku varjude maailma äärealadele. Suur rõõm on tervitada seda kauaoodatud teost ja palju avastamisrõõmu kõigile tervenejatele!”
Elery Tammemägi, homöopaat ja homöopaatia koolitaja
| Minu aktiivne beebi. Arendavad harjutused sünnist esimese sammuni
Maarja Säde
Igapäevane beebiga võimlemine aitab kujundada lapse õigeid liigutusmustreid ja soodustab tema füüsilist arengut. Ühestki lapse motoorse arengu etapist ei tohiks üle hüpata – püüa pühendunult keskenduda igale neist. Koos lõbusalt tegutsedes tugevneb side Sinu ja lapse vahel. Raamat annab julgust ja õpetab, kuidas beebile tema esimesel eluaastal kasvamisel toeks olla.
Maarja Säde õppinud Tartu Ülikooli kehakultuuriteaduskonnas füsioteraapia eriala ning omab terviseteaduste magistrikraadi. Beebidega töötamise soov tekkis tal bakalaureuse lõpupraktikal, kus Maarja sai kuu aega oma õpitud oskusi praktiseerida Tartu Ülikooli Lastehaigla füsioterapeudi Ülle Utsali käe all. Füsioterapeudina asus ta tööle juba magistriõpingute esimesel aastal: “Mul tekkis võimalus Ida-Tallinna Keskhaiglas töötada just pisikeste beebide ja lapseootel naistega. Ida-Tallinna Keskhaiglas olen töötanud peaaegu kuus aastat”. Hetkel on Maarja Säde kodune ja tal on kaks last.
Oma igapäevatöös füsioterapeudina tekkis Maarja Sädel vajadus adekvaatse harjutuste materjali järgi, sest lapsevanemad kippusid unustama teraapias nähtud harjutusi. Olles ise lapsevanem, siis teab ta, et on vaja palju erinevaid beebiga seonduvaid asju meeles pidada. Pole midagi imekspandavat selles, kui koju jõudes ettenäidatud harjutused lapsevanematel juba ammu ununenud on. “Seoses sellega tekkis mul mõte teha oma raamat „Minu aktiivne beebi – arendavad harjutused sünnist esimese sammuni“, kus on kirja pandud olulisemad beebi arenguga seotud küsimused”, räägib Maarja. Tänu raamatule on lapsevanematel võimalus kodus kogu harjutusvara ja olulisemad õpetussõnad meelde tuletada või iseseisvalt ära õppida.
“Esimesel eluaastal vajab iga beebi vanemate erilist lähedust ja tuge, sest lapse füüsiline areng teeb läbi suure hüppe. Lapse eest hoolitsemine ei tähenda ainult eakohast toitu ja puhast peput: oluline on temaga suhelda, rääkida, võimelda. Selleks ei ole vaja minna mänguringi – väga palju saab ära teha kodus, oma harjumuspärases keskkonnas ja ajal, mil nii ema kui laps tunnevad end heatujulisena. Raamatus „Minu aktiivne beebi“ õpetatakse lihtsalt ja arusaadavalt eakohaseid tegelusi imikuga ning selgitatakse, miks üks või teine harjutus on just selles eas hädavajalik. Imikuga koos olemiseks tuleb võtta aega ja nautida hetke – laps on väike väga lühikest aega.”
Reet Raukas, lastearst
Raamatut soovitab Eesti Füsioterapeutide Liit.
| Raamatu sisukokkuvõte:
Miks on beebidel viltused naeratused? Miks nii paljudel inimestel vaatavad silmad kõõrdi? Vastuste otsimisest sellele nähtusele kasvas välja kahe aasta pikkune uurimistöö, mis tõi ilmsiks varjatud seosed viltuste nägude ja mitmete tänapäeva kummaliste haiguste vahel. Autor analüüsib nii uusimaid teadusuuringuid kui ka metalle sisaldavate ravimite kasutuselevõtu tagajärgi 19. sajandi Inglismaal, keskendudes tänapäeva neuroloogilistele ja autoimmuunhaigustele alates autismist ja kroonilise väsimuse sündroomist kuni Alzheimeri ja Crohni tõveni.
Kui selles raamatus esitatud teooriad vastavad tõele, võib 200 aastat tagasi alguse saanud metallide, mikroobide ja meditsiini ajastu olla põhjustanud kannatuste raja, mille kõrval kahvatuvad ka ajaloo kõige hullemad epideemiad. Kuid miljonite inimeste õnneks, kes pole leidnud oma kannatuste põhjust, võivad needsamad teooriad olla teejuhiks tervenemisel ja taastumisel.
Raamat käsitleb järgmisi haigusi:
· Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH)
· Allergia
· Alzheimeri tõbi
· Aneemia
· Astma
· Autism
· Crohni tõbi
· Ekseem
· Esimest tüüpi diabeet
· Fibromüalgia
· Haavandiline jämesoolepõletik
· Krooniline Lyme’i tõbi
· Krooniline traumaatiline entsefalopaatia
· Kroonilise väsimuse sündroom
· Kuulmishäired
· Luupus
· PANDAS/PANS
· Parkinsoni tõbi
· Polüskleroos
· POTS
· Reumatoidartriit
· Sarkoidoos
· Sensoorse töötluse häire
· Söömishäired
· Südamehaigused
· Tikid
· Tourette’i sündroom
· Tuberoosne skleroos
· Zika | Dana Gulbe õppis Riia Pedagoogika- ja Haridusjuhtimise Kõrgkoolis, kus omandas koolieelse lasteasutuse õpetaja 1. taseme kõrghariduse. Samal ajal õppis ta Riias kontaktõppes 1,5 aastat Montessori pedagoogikat ja sai tunnistuse Montessori õpetaja erialal. Dana koondas oma kogemused praktilisse ja kasulikku raamatusse, et iga lapsevanem leiaks ühest kohast vastused kõigile huvipakkuvatele küsimustele, millele vastamiseks lasteaia töötajatel mõnikord paraku ressursse napib.
Dana leiab, et side pere ja lasteaia vahel peaks olema veelgi tihedam kui praegu, sest koolieelne vanus on inimese isiksuse kujunemise aluseks. Pealegi võib iga lapsevanem lasteaia protsesse ja sündmusi mõistes leida endas rohkem rahu ja usaldust, mis on selle eluetapi toredaks kujunemisel eriti oluline.
Raamatu sisutoimetaja Kairi Burk on lasteaiaeluga seotud juba pea 15 aastat. Esialgu lihtsalt aktiivse lapsevanemana, kellele meeldis lasteaiaeluga kursis olla ja end igakülgselt appi pakkuda. Ühel hetkel tekkis lasteaias vajadus kvalifitseeritud tööjõu järele, mis andiski tõuke läbida alustuseks põhjalik lapsehoidjate kursus ja seejärel omandada bakalaureusekraad Tallinna Ülikooli alushariduse erialal.
Küsimused, mis võivad vajada lahendusi:
* Millal hakata lasteaias käima?
* Millised on 3 oskust, mille laps peaks enne lasteaeda selgeks saama?
* Kas eralastehoid või munitsipaallasteaed?
* Mis on Montessori lasteaed?
* Kooliks valmistumine – kuidas saan mina abiks olla? | Raamat, mida su vanemad võinuks lugeda
(JA MILLE LUGEMISE EEST SU LAPSED SIND TÄNAVAD)
Philippa Perry
Kuidas olla parem lapsevanem?
Tunnustatud psühhoterapeut Philippa Perry selgitab humoorikalt ja haaravalt, millised aspektid laste kasvatuses on tõeliselt olulised ja missuguseid käitumismustreid tasuks kindlasti vältida.
„Ideaalse retsepti” asemel pakub Philippa Perry palju suuremat pilti vanema-lapse hea suhte saavutamisest ja aitab muuhulgas:
- mõista, kuidas sinu enda kasvukeskkond lapse kasvatamist mõjutab;
- vältida või parandada vigu, mida sa tõenäoliselt teed;
- murda negatiivseid käitumismustreid ja harjumusi;
- hallata nii enda kui ka lapse tundeid;
- mõista erisuguste käitumiste tagamaid.
Oleme aastatuhandeid minevikku ja kes teab kui pikalt tulevikku ulatuvas ahelas vaid imepisikesed lülid. Õnneks suudame oma isiklikku lüli vajadusel muuta.
| Ajutorm. Teismelise aju jõud ja siht
Daniel J. Siegel
Tavaliselt räägitakse puberteedist kui hormoonide kontrollimatust möllust, mille vastu aitaks pigem lapsevanemail endil paariks aastaks kõrvaklapid pähe panna.
Doktor Siegeli raamat kummutab arvukad müüdid ja väärarusaamad sellest, mis toimub teismelise organismis ja aitab leida lahendusi, mis viivad koostööni ning pakuvad tuge kummalgi pool põlvkondade rindejoont olijatele.
Kuidas pöörata laste kõige keerulisem arenguperiood võimalikult tulemuslikuks ning mõlemale osapoolele stressivabaks? Esiteks tuleb puberteedist rääkides vaadata senistest arusaamadest sootuks pikemat perioodi ja teiseks ei ole emotsionaalse intensiivsuse, piiride kompamise ja suhtlusringi avardumise aeg kindlasti võrreldav „hulluks minemise“ ega „ebaküpsusega“, mida enamik vanematest hirmuga ootavad. Aju-uuringutel põhinev murranguline teos avab uksi omavaheliseks suhtluseks ning aitab ära hoida siiani vältimatutena tundunuid põlvkondadevahelisi konflikte.
„Daniel J. Siegel on lastearst, psühhiaater ja teadlane, kes annab praktilisi näpunäiteid ja lootustandvaid juhiseid nii noorukitele kui nende vanematele. Soovitan seda raamatut tungivalt kõigile teismelistele ja neile, kes noortest hoolivad.“
Maire Riis, traumaterapeut, laste ja noorte kriisiprogrammi juht
|